Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

Drift ? och underhållsledare

Publicerades: 4:e December 2018 Sista ansökningsdagen: 31:e December 2018


Norsjö Kommun ska enligt kommunvisionen vara en attraktiv och företagsam kommun där kropp och själ hinner med. Vi brukar ofta skryta om att vi har världens bästa vardag! Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Teknikavdelningen arbetar med utveckling genom teknik. Genom vårt tekniska kunnande och vår service skapar vi grundläggande förutsättningar för en bättre vardag idag och i framtiden till både medborgare och verksamheter i Norsjö kommun.

Avdelningen teknik söker nu en medarbetare som ska planera och leda drift- och underhåll för kommunens anläggningar och tjänster för infrastruktur, vattenförsörjning och avfallshantering. Tjänsten är inplacerad i verksamhetsområdet Kommunal utveckling och medarbetaren rapporterar till avdelningschef för Teknik som har övergripande personal-, ekonomi- arbetsmiljö- och utvecklingsansvar.

Stationeringsort: Norsjö

Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består av att planera, leda, fördela, samordna och utveckla det dagliga arbetet för teknisk personal i våra verksamheter för avfallshantering, dricksvattenproduktion och vattenrening inklusive ledningsnätet för vatten och avlopp. En stor del av arbetet består i att kontinuerligt analysera vår befintliga teknik och våra arbetssätt i verksamheten och att utifrån dessa analyser föreslå och genomföra åtgärder som långsiktigt förbättrar verksamheten både ekonomiskt, tekniskt och miljömässigt.

Du utreder och planerar självständigt driftåtgärder och underhåll samt leder ombyggnationer och investeringar i anläggningar och infrastruktur. Om arbeten inte sker i egen regi är i stället uppdraget att agera kommunens beställare och projektledare. Du ingår också i beredskapsgrupp för drift av VA-verksamheten.

Du ansvarar för att bevaka och se till att verksamheten lever upp till myndigheters och medborgares krav. Du sköter arbetet med egenkontrollprogram, miljörapporter, årsrapporter och kontakt med tillsynsmyndigheter, medborgare och entreprenörer. Övriga administrativa arbetsuppgifter, till exempel, avtalshantering, upphandling, fakturahantering, budgetering, tidrapportering inom verksamheten ingår också.



Utbildning/erfarenhet: Önskvärd utbildning är civilingenjörsexamen inom väg och vatten. Kvalificerad yrkesutbildning inom tekniskt område så som bygg- och anläggning, VA-teknik eller liknande kan ses som meriterande. Även längre arbetslivserfarenhet från relevant område kan anses likvärdigt.

God datorvana och B-körkort är ett krav.

Erfarenheter från ledarskap, projektledning, kalkylering, arbetsmiljö, logistik, miljö, styr- och reglerteknik ses som meriter. Även arbete med ständiga förbättringar, utvecklings- eller effektiviseringsarbete samt olika former av beställaruppdrag kan anses meriterande. Praktisk arbetslivserfarenhet från relevant tekniskt med förutsättningar att snabbt kunna ingå i beredskapsgrupp för VA är också ett plus.

Personliga egenskaper: Du trivs med att jobba både självständigt och i team och är en naturlig ledare som drivs av viljan att engagera kollegor och motivera medarbetare i att utveckla och effektivisera verksamheten i en positiv anda. Våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer, du kan beskriva dig själv som en god kommunikatör.

För att lyckas i rollen som Drift- och underhållsledare har du god samarbetsförmåga och förmåga att självständigt driva frågor och lösa problem inom arbetsområdet. Du är en god och erfaren organisatör som skapar en tydlig struktur runt dig. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillträde: 2019-01-01 eller enligt överenskommelse.
Omfattning: heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning.

Övrigt: Vi tillämpar löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan.
Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta Emma Långström, tfn. 0918-14102

Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.


Varaktighet Tillsvidare
Löneform Månadslön Ange löneanspråk i ansökan

Klicka här för att söka jobbet

Norsjö kommun

www.norsjo.se/

Yrkesområde:

Admin / Ekonomi

Anställning:

Heltid

Antal platser:

1

Sista ansökningsdag:

31:e December 2018

Plats:

Norsjö, Västerbotten

Fler annonser från samma företag

Socialsekreterare Extrajobb / Övrigt Västerbotten

Vikarier till verksamhetsområde utbildning Västerbotten

Sjuksköterska Vård / Hälsa / Skönhet Västerbotten

Vikarier till äldre- och handikappomsorg Västerbotten

Drifttekniker fastighet Teknik / Ingenjör / Drift Västerbotten

Drift ? och underhållsledare Admin / Ekonomi Västerbotten

Liknande jobb på jobbaextra

Extrajobba med läxhjälp, Generell hjälp, Skellefteå Admin / Ekonomi Västerbotten

Researcher inom rekrytering till startup-bolag Admin / Ekonomi Västerbotten

0.41724610328674