Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

Upphandlingssamordnare till Gnesta kommun

Publicerades: 23:e November 2018 Sista ansökningsdagen: 14:e December 2018


Vårt aktiva samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Vi är ca 800 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra ca 11000 invånare den bästa servicen.

Tjänsten som upphandlingssamordnare är centralt placerad på kanslienheten som består av åtta medarbetare och är en del av kommunstyrelseförvaltningen. I kanslienhetens uppdrag ingår ett övergripande ansvar för kommunens nämnadministration, registrering, arkiv, juridik, lokalplanering, säkerhetsfrågor samt upphandlingsfrågor.

Kommunen är just nu inne i spännande utvecklingsfas då vi digitaliserar inköpshanteringen. E-handel utgör en del av vårt nya affärssystem, och i och med det kommer upphandlingsfunktionen att vara inblandad i flera förändringsarbeten internt avseende inköp och avrop från befintliga ramavtal.

Kommunens vision är att med det nya affärssystemet på plats kunna skapa en mer professionell inköpsorganisation. Planen är att utbilda utvalda personer inom de olika förvaltningarna som sedan ska vara upphandlingsfunktionens primära kontaktpersoner avseende upphandling och inköp. Vidare kommer vi samverka i större utsträckning med andra kommuner i syfte att effektivisera arbetet med upphandling och få bättre leverantörsavtal.

Gnesta kommun är en framtidsinriktad, aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats.

Arbetsbeskrivning

Som upphandlingssamordnare i Gnesta kommun kommer du att bistå förvaltningarna genom att delta i planeringen av upphandlingar samt vid avtalsuppföljningar.



Du kommer att kontinuerlig kontakt och dialog med verksamheternas beställare och inköpare, upphandlingsfunktioner i andra samverkanskommuner samt kommunens olika leverantörer. Vidare kommer du att driva utvecklingsfrågor inom upphandling, ha ett övergripande ansvar för och administrera kommunens E-handelsverktyg (t ex inläsning av prislistor), svara på beställarnas frågor samt utgöra ett strategiskt och operativt stöd vid direktupphandlingar.

Tjänsten är nyinrättad och det som gör rollen unik är att du får möjlighet att vara med och utveckla såväl verksamheten som tjänsten. Stort fokus kommer att ligga på det förändringsarbete som krävs för att skapa en ny bättre inköpsstruktur, men också på att ge verksamheterna ett relevant stöd för att göra de bästa möjliga inköpen. Det kommer ställas höga krav på din förmåga att analysera problem, arbeta strukturerat och samarbeta med många olika funktioner och organisationer. Rollen kommer att kräva både ett internt och externt samverkansfokus där synlighet och dialog kommer att vara viktigt.

Om du tycker att arbetet låter intressant och du vill bli en av oss, så erbjuder vi stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsglädje och humor är viktiga ingredienser i vår arbetsvardag och bidrar till att vi tillsammans utvecklar verksamheten för att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare.



Kvalifikationer

För att du ska trivas i rollen som upphandlingssamordnare hos oss, tror vi att du har kunskap och erfarenhet av elektroniska inköps- och upphandlingsverktyg och erfarenhet av att upprätta och granska avtal.

Vi söker dig som har en akademisk examen inom exempelvis statsvetenskap, juridik eller ekonomi. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet samt insikt om hur det är att arbeta i offentlig sektor. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda språkkunskaper i svenska.

Du ska kunna kommunicera på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och skrift. Du tycker om att samarbeta, är öppen, utåtriktad, kommunikativ, serviceminded och har ett konsultativt förhållningssätt.

Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar Gnesta kommun med Experis. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Gutke på antingen marie.gutke@se.experis.com eller 070-377 54 27.

Kanslichef Staffan Källström, når på antingen staffan.kallstrom@gnesta.se eller via 0158-275 104.


Varaktighet Tillsvidare
Löneform Not Specified

Klicka här för att söka jobbet

Gnesta kommun

Yrkesområde:

Admin / Ekonomi

Anställning:

Heltid

Antal platser:

1

Sista ansökningsdag:

14:e December 2018

Plats:

Gnesta, Södermanland

Fler annonser från samma företag

Förskollärare till förskolan Korallen, Stjärnhov Utbildning Södermanland

Distriktssköterska/leg sjuksköterska Vård / Hälsa / Skönhet Södermanland

Frejaskolan 7-9 i Gnesta söker lärare i SO samt annat ä... Södermanland

Upphandlingssamordnare till Gnesta kommun Admin / Ekonomi Södermanland

Projektledare/Gatuingenjör till Gnesta kommun Teknik / Ingenjör / Drift Södermanland

SFI-lärare Utbildning Södermanland

VA-chef till Gnesta kommun Admin / Ekonomi Södermanland

Liknande jobb på jobbaextra

Extrajobba med läxhjälp, Matematik och generell hjälp, ... Admin / Ekonomi Södermanland

Extrajobba med läxhjälp, Matematik, Nyköping Admin / Ekonomi Södermanland

Extrajobba med läxhjälp, Matte, Trosa Admin / Ekonomi Södermanland

Extrajobba med läxhjälp, matematik, Flen eller Online Admin / Ekonomi Södermanland

0.23935294151306