Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

Golder Associates söker en HR Coordinator Nordics!

Publicerades: 6:e Juli 2018 Sista ansökningsdagen: 23:e December 2018


Till globala miljökonsultföretaget Golder Associates söker vi nu en HR Coordinator till en bred och utvecklande roll. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med god förutsättning till tillsvidareanställning för rätt person.

Som HR Coordinator Nordics kommer du att få möjlighet att utvecklas i en spännande global miljö med Norden som främsta arbetsfält och med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som kordinator och administrativt stöd till den nordiska chefen för Human Resources (HR), operativa chefer, ekonomi och vår europeiske Talent Acquisition Specialist (arbetar med rekryteringarna i Europa) i olika HR- och rekryteringsrelaterade frågor.


Du kommer att ingå i ett Globalt HR team med HR-chefer, HR-kordinatorer/administratörer och Talent Acqusition specialister. Vi befinner oss i ett spännande uppbyggnadsskede inom HR och rollen som HR Coordinator är en nytillsatt tjänst. Vi söker därför dig som har arbetat ett par år i en liknande roll i ett nordiskt eller ett globalt företag.


Som HR Cordinator kommer du att arbeta brett med olika HR-relaterade arbetsuppgifter och vara ett administrativt stöd vid olika personal relaterade frågeställningar. Du kommer att arbeta i ett nyligen implementerat globalt HR-system (Oracle) för hantering av all personalrelaterad data vid nyanställning, under hela anställningstiden och vid avslut av anställning och ansvara för administrationen i systemet för Norden som att tex ta ut olika rapporter som behövs för verksamheten och koncernen. Du kommer också vara med och implementera, utveckla och skapa nya rutiner samt ansvara för olika koncerngemensamma och individuella HR-projekt inom Norden. Du kommer främst att arbeta lokalt i Norden men vid behov även på europeisk nivå.


Vidare kommer du i din roll också att ansvara för vårt globala rekryteringsverktyg, Taleo, som är en del av HR- systemet samt under en tid även Rekry som är en svensk rekryteringsportal. Du kommer ha en mycket viktig roll i att administrativt stödja i alla våra rekryteringsprocesser på nordisk nivå, från annonsering och svarsmail/annonssvar, koordinera och kommunicera med de rekryterande cheferna, inbokning av intervjuer till anställning och uppdatering av data i systemet. I arbetet ingår även lättare researcharbete som innebär att söka lämpliga kandidater i våra egna samt externa rekryteringskanaler som exempelvis Linkedin.


Vi tror att du har en akademisk examen gärna med inriktning mot HR. Du bör vara strukturerad och ordningsam och ha fallenhet för administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Du behöver ha erfarenhet och intresse i att arbeta i HR-system. Vana av Excel och övriga program i Officepaketet är en förutsättning. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är driven, självgående, serviceinriktad och har en hög grad av flexibilitet. Du måste också kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Kan du prata ytterligare ett nordiskt språk är det en fördel.


Arbetsuppgifter

- Administrativt stödja operativa chefer, HR chef och ekonomifunktion med olika personalrelaterade frågeställningar och sköta all personaladministration i vårt Oracle baserade HR-system och ta fram statistik och rapporter för att stödja verksamheten i Norden.

- Implementera och utveckla rutiner samt ansvara för olika koncerngemensamma och individuella HR-projekt inom Norden

- Koordinera och administrativt stödja HR-chef, operativa chefer och Talent Acquisition specialist i rekryteringsprocesserna i samtliga nordiska länder, ansvara för vårt rekryteringsverktyg Taleo och för annonsering i olika kanaler.

- Lättare researcharbete i våra egna kanaler men även i externa som tex Linkedin relaterat till rekrytering

- Delta på rekryterings-och marknadsinriktade event på exempelvis universitet eller branschdagar.

Erfarenhet och utbildning

- Vi tror att du har en akademisk examen med inriktning mot HR eller liknande

- Du har minst 3 års erfarenhet av en HR administrativ roll, önskvärt även med erfarenhet av administration kring rekryteringsprocesser.

- Du har arbetat ett par år i globala HR-system, gärna Oracle och Taleo eller liknande system

Personliga egenskaper

- Administrativt lagd, ordningsam och strukturerad

- Egen drivkraft, självgående, serviceinriktad och flexibel

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.


Varaktighet 6 månader eller längre
Löneform Lön enligt överenskommelse

Klicka här för att söka jobbet

SJR

http://www.sjr.se/

Yrkesområde:

Admin / Ekonomi

Anställning:

Heltid

Antal platser:

1

Sista ansökningsdag:

23:e December 2018

Plats:

Stockholm, Stockholm

Fler annonser från samma företag

Kvalificerad ekonomiassistent för ett omgående uppdrag Admin / Ekonomi Göteborg

Redovisningsekonom till vår kund i centrala Göteborg Admin / Ekonomi Göteborg

Redovisningskonsult till Resursgruppen i Stockholm Admin / Ekonomi Stockholm

Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med k... Admin / Ekonomi Stockholm

Projektadministratör med inriktning mot fakturering til... Admin / Ekonomi Stockholm

Redovisningsekonom till Fora Admin / Ekonomi Stockholm

SJR söker erfarna Ekonomikonsulter för interimsuppdrag Admin / Ekonomi Stockholm

Liknande jobb på jobbaextra

Meriterande extrajobb som kontorsassistent Admin / Ekonomi Stockholm

Extrajobba med läxhjälp, Matematik och fysik, Nacka Admin / Ekonomi Stockholm

Receptionist till Adeccos studentpool! Admin / Ekonomi Stockholm

Extrajobb som säljare Admin / Ekonomi Stockholm

Kaffeservicevärd på deltid till Nya Karolinska i Solna Admin / Ekonomi Stockholm

Student till deltidsuppdrag hos managementkonsultbolag Admin / Ekonomi Stockholm

Deltidsjobb som VD-assistent hos spännande kund med ret... Admin / Ekonomi Stockholm

0.11295986175537