Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

HR Business Partner med erfarenhet av Retail till Plantagen

Publicerades: 20:e November 2018 Sista ansökningsdagen: 9:e Maj 2019


SJR hjälper Plantagen att hitta en HR Business Partner som är redo för att kavla upp ärmarna och gå in på ett kort spännande uppdrag på cirka 4 månader. Plantagen är ett nordiskt företag som har mer än 120 butiker i Sverige, Norge och Finland. Tjänsten är placerad i ljusa lokaler i Barkaby. Detta är ett konsultuppdrag på 4 månader med start i början efter årsskiftet och det finnschans till förlängning.

Vad innebär rollen?
Som HR Business Partner hos Plantagen kommer du ha en bred HR roll i ett litet HR team på två personer. Du kommer främst att se till att det löpande HR arbetet fungerar effektivt. Du kommer vara operativt ansvarig för rekryteringsfrågor, säkerställa att företaget har ”rätt man på rätt plats” i samråd med chefer, samt stötta i arbetet med att förbättra företaget arbetsgivarvarumärke.

Vidare kommer du driva och agera som stöd till chefer gällande schemaläggning och bemanningssystemet, Timeplan. Därmed krävs det att du har tidigare erfarenhet av schemaläggning. I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:


- Genomföra rekryteringar och säkerställa anställning av rätt kompetens, personlighet och erfarenhet
- Vidareutveckla rekryteringsprocessen och dess verktyg samt stärka arbetsgivarvarumärket tillsammans med övriga HR avdelningen
- Driva och stötta chefer inom schemaläggning och med bemanningen
- Genomföra enklare fackliga förhandlingar i samråd med närmsta chef
- Supportera chefer i HR policys, processer samt gällande lagar och kollektivavtal
- Utveckla och följa upp HMS arbetet för att säkerställa en god arbetsmiljö inom hela företaget
- Sammanställa och följa upp KPI:er inom HR området
- Ta fram personalnyckeltal såsom personalkostnader, personalomsättning och sjukfrånvaro

Lämplig profil
Vi söker dig som har tidigare arbetserfarenhet av HR och har arbetat med rekrytering, bemanning, arbetsmiljö och arbetsrätt, gärna Handelns Kollektivavtal. Vidare önskas att du har viss förhandlingsvana helst från detaljhandeln. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom retail eller i butik. Det ses även som meriterande om du har har en högskoleexamen med inriktning mot personal-/beteendevetenskap, men inget krav. Du har datavana samt goda kunskaper i Officepaketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.


Som person bör du vara proaktiv, driven och ha lätt för att strukturera upp ditt arbete. Vidare söker vi dig som har en hög social kompetens och en god kommunikativförmåga då rollen innebär att du kommer vara stöd till både chefer och övrig personal. Vår kund söker en stresstålig och lösningsorienterad person då arbetsbördan kan komma att variera under perioder.


Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 4 månader med start i början av februarimed chanstill förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därförkomma att bli tillsattinnan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökanredan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontaktaansvarig Andreas Klingensjö,(andreas.klingensjo@sjr.se)

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.


Varaktighet 3 - 6 månader
Löneform Lön enligt överenskommelse

Klicka här för att söka jobbet

SJR

http://www.sjr.se/

Yrkesområde:

Admin / Ekonomi

Anställning:

Heltid

Antal platser:

1

Sista ansökningsdag:

9:e Maj 2019

Plats:

Stockholm, Stockholm

Fler annonser från samma företag

Kvalificerad ekonomiassistent för ett omgående uppdrag Admin / Ekonomi Göteborg

Redovisningsekonom till vår kund i centrala Göteborg Admin / Ekonomi Göteborg

Redovisningskonsult till Resursgruppen i Stockholm Admin / Ekonomi Stockholm

Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med k... Admin / Ekonomi Stockholm

Projektadministratör med inriktning mot fakturering til... Admin / Ekonomi Stockholm

Redovisningsekonom till Fora Admin / Ekonomi Stockholm

SJR söker erfarna Ekonomikonsulter för interimsuppdrag Admin / Ekonomi Stockholm

Liknande jobb på jobbaextra

HR-assistent till växande e-handelsföretag, studentjobb... Admin / Ekonomi Stockholm

Receptionist till Adeccos studentpool! Admin / Ekonomi Stockholm

Är du student & vill jobba med rekrytering - Sprio ... Admin / Ekonomi Stockholm

Extrajobba med läxhjälp, Företagsekonomi, Södertälje Admin / Ekonomi Stockholm

Extrajobba med läxhjälp, Matte och generell hjälp, Hani... Admin / Ekonomi Stockholm

Administratörer på deltid till en av Sveriges mest attr... Admin / Ekonomi Stockholm

Extrajobba med läxhjälp, Matematik, Solna Admin / Ekonomi Stockholm

0.11234879493713