Senaste från våra bloggare
-
Jonny Jobbs
22:e Februari
Sommarjobb kommunen
Hitta lediga jobb via bransch
Sök personal via bransch
Jobb i fokus
Vi söker dig som:
- Studerar på universitet eller gymnasium.
- Har fyllt 18 år.
- Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Kategori- & Inköpsansvarig
Publicerades: 9:e November 2018 Sista ansökningsdagen: 27:e April 2019
Till vår kund söker vi en Interim Kategori- & Inköpsansvarig
Om rollen:
Interim Kategori- & Inköpsansvarig tar ansvar för ett par större strategiska segment inom kundens sortiment som i huvudsak handlar om:
Butiksinredning,
Inre- & Yttre- kommunikation
Kassalösningar
Varuexponering
Belysning
Pant- och retursystem
Fokus för kunden är att driva, upphandla och tillgängliggöra ett kommersiellt intressant, konkurrenskraftigt och värdeskapande sortiment av butiksnära produkter och tjänster bl.a. löpande genom interna webbshop samt för butiksetableringar, butiksförnyelser och nyutvecklade koncept i butik. Huvudsaklig målgrupp är kundens butiker i Sverige, men vissa kategorier upphandlas åt eller i samarbete med andra koncernbolag.
Kunden är inne i en utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat och förenklat affärsvärde för butiker och profiler. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker.
I rollen som Kategori- och Inköpsansvarig har du en strategisk och taktisk roll med stort eget ansvar där du samarbetar och samverkar med Kategori- och inköpsassistenter och med andra Kategori- och Inköpsansvariga för olika kategorier inom avdelningen. Därtill samverkar du med Tekniska konsulter som primärt supportar nyetableringar och förnyelser av butiker, samt samverkar med andra funktioner inom affärsområden, investerings-, affärsanalys-, projektlednings- och analysfunktioner. Rollen rapporterar till Kategori- och Inköpschef
Rollen innefattar kategori- och strategiskt inköpsarbete, leverantörsutveckling, kommersiell utveckling och förbättringsarbete och ställer i alla delar krav på goda samarbets- och kommunikationsfärdigheter både muntligen och skriftligen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rollen som Kategori & Inköpsansvarig innebär framförallt, men är inte begränsad till, följande:
Du är starkt bidragande till att utveckla, upphandla och tillhandahålla ett sortiment som stödjer butikers behov, men är även involverad i centrala koncept och projekt där ditt sortiment efterfrågas.
Du ansvarar för att sortimentet uppfyller kundens Goda Affärer, lagkrav, certifieringskrav, till bra förhandlade priser och villkor.
Du upprättar kategoriplaner vilka sedan ligger till grund för långsiktiga strategier och handlingsplaner. Vidare följer du omvärldstrender och utformar strategier som gör kunden fortsatt konkurrenskraftigt i framtiden och bidrar till formandet av framtidens butiker.
Du ansvarar för att optimera sortimentets bredd, djup och genom förhandlingar även sortimentets prisvärde.
Du samverkar inom bolaget för att ta tillvara på inköpssynergier i de olika verksamheterna och dess marknader.
Du ansvarar för försäljningsutveckling och bruttovinst för dina kategorier.
Sortimentsutveckling sker dels analysbaserat och dels i samråd med intressenter där det sedan är viktigt att kunna kravställa mot, och utveckla affärerna med, våra leverantörer.
Som Kategori- & Inköpsansvarig ser följande profil:
Mycket goda kunskaper och flera års erfarenhet inom strategiskt inköp och kategoriarbete med god avtalskunskap och god förhandlingsvana
Kommunikativ (svenska och engelska) och god relationsbyggare med vana att samarbeta och nätverka i matrisorganisation med många intressenter
Snabbt förstå och kunna sätta sig in i komplexa organisationer och arbetssätt
Proaktiv och med starkt eget driv till att driva projekt, förändring och förbättringsinitiativ av interna processer
Analytisk och strukturerad affärsmässighet med förmåga att slutföra komplexa projekt med leverans
Retail kunskap och god kännedom om kund
Mycket goda kunskaper i Excel/Office och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system.
Startdatum: Omgående
Längd: 2019-05-31
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40h
Språk: Svenska
Varaktighet Tillsvidare
Löneform Lön enligt överenskommelse
Star Hunt
http://www.starhunt.seYrkesområde:
Försäljning / ButikAnställning:
HeltidAntal platser:
1Sista ansökningsdag:
27:e April 2019Plats:
Stockholm, StockholmFler annonser från samma företag
Customs Expert | Göteborg | |
IT Sourcing Administrator | Försäljning / Butik | Stockholm |
Global Assistant | Admin / Ekonomi | Västmanland |
Business planner to the team in Kista. | Admin / Ekonomi | Stockholm |
System Architect Microsoft 365 to Ericsson | Data & IT | Stockholm |
HR Function Specialist | Admin / Ekonomi | Västmanland |
Dutch speaking Sales Administrator Officer. | Admin / Ekonomi | Skåne |
Liknande jobb på jobbaextra
Arbeta med service heltid i december och deltid på term... | Försäljning / Butik | Stockholm |
Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Sy... | Försäljning / Butik | Stockholm |
Glad och social demonstratör för Loviseberg RÅSAFT | Försäljning / Butik | Stockholm |
Studenter till Svea Ekonomi | Försäljning / Butik | Stockholm |
Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Sy... | Försäljning / Butik | Stockholm |
Är du student och vill jobba flexibla arbetstider? | Försäljning / Butik | Stockholm |
Studentinformatörer sökes till Vision | Försäljning / Butik | Stockholm |
0.14536905288696