Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Kategori- & Inköpsansvarig

Publicerades: 9:e November 2018 Sista ansökningsdagen: 27:e April 2019


Till vår kund söker vi en Interim Kategori- & Inköpsansvarig

Om rollen:
Interim Kategori- & Inköpsansvarig tar ansvar för ett par större strategiska segment inom kundens sortiment som i huvudsak handlar om:
Butiksinredning,
Inre- & Yttre- kommunikation
Kassalösningar
Varuexponering
Belysning
Pant- och retursystem

Fokus för kunden är att driva, upphandla och tillgängliggöra ett kommersiellt intressant, konkurrenskraftigt och värdeskapande sortiment av butiksnära produkter och tjänster bl.a. löpande genom interna webbshop samt för butiksetableringar, butiksförnyelser och nyutvecklade koncept i butik. Huvudsaklig målgrupp är kundens butiker i Sverige, men vissa kategorier upphandlas åt eller i samarbete med andra koncernbolag.
Kunden är inne i en utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat och förenklat affärsvärde för butiker och profiler. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker.

I rollen som Kategori- och Inköpsansvarig har du en strategisk och taktisk roll med stort eget ansvar där du samarbetar och samverkar med Kategori- och inköpsassistenter och med andra Kategori- och Inköpsansvariga för olika kategorier inom avdelningen. Därtill samverkar du med Tekniska konsulter som primärt supportar nyetableringar och förnyelser av butiker, samt samverkar med andra funktioner inom affärsområden, investerings-, affärsanalys-, projektlednings- och analysfunktioner. Rollen rapporterar till Kategori- och Inköpschef
Rollen innefattar kategori- och strategiskt inköpsarbete, leverantörsutveckling, kommersiell utveckling och förbättringsarbete och ställer i alla delar krav på goda samarbets- och kommunikationsfärdigheter både muntligen och skriftligen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rollen som Kategori & Inköpsansvarig innebär framförallt, men är inte begränsad till, följande:
Du är starkt bidragande till att utveckla, upphandla och tillhandahålla ett sortiment som stödjer butikers behov, men är även involverad i centrala koncept och projekt där ditt sortiment efterfrågas.
Du ansvarar för att sortimentet uppfyller kundens Goda Affärer, lagkrav, certifieringskrav, till bra förhandlade priser och villkor.
Du upprättar kategoriplaner vilka sedan ligger till grund för långsiktiga strategier och handlingsplaner. Vidare följer du omvärldstrender och utformar strategier som gör kunden fortsatt konkurrenskraftigt i framtiden och bidrar till formandet av framtidens butiker.
Du ansvarar för att optimera sortimentets bredd, djup och genom förhandlingar även sortimentets prisvärde.
Du samverkar inom bolaget för att ta tillvara på inköpssynergier i de olika verksamheterna och dess marknader.
Du ansvarar för försäljningsutveckling och bruttovinst för dina kategorier.
Sortimentsutveckling sker dels analysbaserat och dels i samråd med intressenter där det sedan är viktigt att kunna kravställa mot, och utveckla affärerna med, våra leverantörer.
Som Kategori- & Inköpsansvarig ser följande profil:
Mycket goda kunskaper och flera års erfarenhet inom strategiskt inköp och kategoriarbete med god avtalskunskap och god förhandlingsvana
Kommunikativ (svenska och engelska) och god relationsbyggare med vana att samarbeta och nätverka i matrisorganisation med många intressenter
Snabbt förstå och kunna sätta sig in i komplexa organisationer och arbetssätt
Proaktiv och med starkt eget driv till att driva projekt, förändring och förbättringsinitiativ av interna processer
Analytisk och strukturerad affärsmässighet med förmåga att slutföra komplexa projekt med leverans
Retail kunskap och god kännedom om kund
Mycket goda kunskaper i Excel/Office och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system.

Startdatum: Omgående
Längd: 2019-05-31
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40h
Språk: Svenska


Varaktighet Tillsvidare
Löneform Lön enligt överenskommelse

Klicka här för att söka jobbet

Star Hunt

http://www.starhunt.se

Yrkesområde:

Försäljning / Butik

Anställning:

Heltid

Antal platser:

1

Sista ansökningsdag:

27:e April 2019

Plats:

Stockholm, Stockholm

Fler annonser från samma företag

Customs Expert Göteborg

IT Sourcing Administrator Försäljning / Butik Stockholm

Global Assistant Admin / Ekonomi Västmanland

Business planner to the team in Kista. Admin / Ekonomi Stockholm

System Architect Microsoft 365 to Ericsson Data & IT Stockholm

HR Function Specialist Admin / Ekonomi Västmanland

Dutch speaking Sales Administrator Officer. Admin / Ekonomi Skåne

Liknande jobb på jobbaextra

Arbeta med service heltid i december och deltid på term... Försäljning / Butik Stockholm

Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Sy... Försäljning / Butik Stockholm

Glad och social demonstratör för Loviseberg RÅSAFT Försäljning / Butik Stockholm

Studenter till Svea Ekonomi Försäljning / Butik Stockholm

Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Sy... Försäljning / Butik Stockholm

Är du student och vill jobba flexibla arbetstider? Försäljning / Butik Stockholm

Studentinformatörer sökes till Vision Försäljning / Butik Stockholm

0.14536905288696