Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

A-kassan

Publicerat 4:e November 2013

Jag hade lite frågor angående akassan häromdagen. Eftersom deras enda kommunikationsform är brev och telefon, fick det ju bli telefon.


Telefonkö således, dock inte så lång. Ställde mina frågor och fick väl någorlunda bra svar, då samtalet bröts?! Tänkte att jag råkade väl trycka iphonen för hårt mot örat så samtalet avbröts. Ringde upp igen, fick såklart en annan i luren och jag fick därför förklara kort samma igen. Denna person gav bättre svar - och helt plötsligt bröts samtalet igen!


Kollade historiken, och båda samtalen hade tagit sex minuter. Ok, min slutsats är att samtalen bryts per automatik efter viss tid, oavsett om man är klar eller inte. Smart där. De kan redovisa in effektivitet på att de svarar x antal samtal per dag. Man håller köerna nere... Många får chans att komma till tals. Många samtal blir det, det ser bra ut i rapporteringen. Ju fler desto bättre. Kvantitet är alltid bättre än kvalitet. Eller?


Man kan ju undra om de är till för mig, eller jag för dem?

Kommentera


0.026238918304443