Jobb i fokus

sommarjobb Ett utvecklande och roligt extrajobb där du gör skillnad! Det perfekta studentjobbet - bli Studybuddy idag.

Vi söker dig som:
  • Studerar på universitet eller gymnasium.
  • Har fyllt 18 år.
  • Bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Lund.
Läs mer och sök jobbet!

Hitta lediga jobb via bransch

Sök personal via bransch

Senaste från våra bloggare

Visa alla bloggar »

We are one

Publicerat 18:e Maj 2013

Detta är payoffen för ESC och jag tycker den är klockren.


Hela Europa (och några till) förenas med hjälp av musik i ESC. Säga vad man vill om schlagerlåtarna, men eventet är stoooort och jag är fortfarande grymt imponerad av att lilla Malmö har fått äran att vara värd för detta spektakel. Och hittills tycker jag det hela har flutit på klanderfritt. 


Jag går förbi Gustaf Adolfs Torg (det centrala i Malmö) dagligen och ett av ställena det bubblar av schlageryra på. En stor scen med uppträden, matstånd med maträtter lagade enligt smakvarumärkena (rabarber, fläder, chili, lakrits och äppelmynta), scener där respektive sponsorer har sina erbjudanden etc (IsaDora sminkar, Ica bjuder på fruktsallad etc, Schwarzkopf frissar, Telia sänder lajv via internet...). 


Häromdagen spelades lite bossa á la Miriam Aida på stora scenen, så jag stannade till. Det avlöstes av att Irlands bidrag uppträdde! Några i publiken viftade med irländska flaggor och jag rös lite. Jag insåg hur stort detta är. Här i lilla Malmö.


Som företag/jobbsökare etc är det viktigt att ha en tydlig profil, att bygga sitt varumärke - och här är det ju tänket We are one som ska genomsyra hela festivalen. Bygga varumärket helt enkelt. Lika viktigt att tänka på när man söker jobb, driver eget eller när man jobbar. Man väljer några ledord som gör just dig unik och lever och verkar efter dem, vad du än gör.


Här en som bloggar i detta kring varumärken, läs gärna. http://www.headline.se/2013/05/bygga_varumarke_inifran/

Kommentera


0.026944160461426